Cookiebeleid

Door een verandering in de Telecomwetgeving (cookiebepaling) moeten bezoekers van websites vanaf 1 juli 2012 toestemming geven voor het gebruik van cookies die geplaatst worden op hun computer/tablet/smartphone.
De website van het programma Digivaardig & Digiveilig gebruikt Google Analytics om bij te houden hoeveel unieke bezoekers op haar website komen en welke onderwerpen vaak gelezen worden. Deze informatie is niet naar u persoonlijk te herleiden en wordt door ons niet gebruikt voor andere doeleinden (zoals reclame of profielopbouw).

Geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies?

Uw keuze heeft geen effect op het goed functioneren van de website.

Deze keuze wordt bewaard (met behulp van een cookie) tot het moment dat u de cookies op uw apparaat wist, op dat moment zult u deze pop-up opnieuw krijgen bij bezoek van onze website. Onze excuses voor het ongemak.

Activiteiten digiveilig

“Meldknop.nl voor jongeren met problemen op internet”

Activiteiten

Gaming: ouders onzeker

Gaming: ouders onzeker

Kinderen vinden dat hun ouders best veel weten over gaming. Aan de andere kant geven ouders aan behoefte te hebben aan informatie over gaming, met name aan tips om hun kinderen te begeleiden en aan duidelijke gamebeschrijvingen.

Dat blijkt uit een steekproef uitgevoerd door Bureau Veldkamp – in opdracht van Digibewust – onder bijna 200 gezinnen. Uit deze steekproef bleek verder dat 30% van de kinderen meer dan vijf uur per week games speelt en dat hun ouders hiervan op de hoogte zijn. 17% van de ouders vindt de games die hun kinderen spelen gewelddadig. Ruim 80% van de ouders weten dat er een leeftijdsaanduiding voor games bestaat (PEGI voor games). Een op de vijf kijkt hier ook daadwerkelijk naar.

WatSteekproef onder ouders en kinderen naar gaming binnen het gezin
Door wieDigibewust
Voor wieInzicht krijgen in hoe er gedacht wordt over gaming binnen het gezin
DoelProfessionals.
Wanneer2008
Resultaat Gebruikt ter ondersteuning van de lancering van www.weetwatzegamen.nl. Veel media-aandacht opgeleverd.

Het onderzoek vormde input voor de discussie die gevoerd is tijdens het Nationaal Gaming

Debat (zie Informeren en Netwerken) en vormde tevens aanleiding voor de inrichting van de website www.weetwatzegamen.nl.


Deel dit bericht:
terug naar overzicht



InschrijvenUpdate

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf up to date van alle Digivaardig en Digiveilig weetjes.


Agenda

feb 9 2016
DigiveiligSafer InternetSafer Internet Day

Op dinsdag 9 februari 2016 vindt voor de 13e keer 'Safer Internet Day' plaats. Ruim 100 landen wereldwijd vieren deze dag die dit jaar in het teken staat van 'Play your part for a better internet'.

Lees meer 

bekijk agenda

Laatste tweet