Cookiebeleid

Door een verandering in de Telecomwetgeving (cookiebepaling) moeten bezoekers van websites vanaf 1 juli 2012 toestemming geven voor het gebruik van cookies die geplaatst worden op hun computer/tablet/smartphone.
De website van het programma Digivaardig & Digiveilig gebruikt Google Analytics om bij te houden hoeveel unieke bezoekers op haar website komen en welke onderwerpen vaak gelezen worden. Deze informatie is niet naar u persoonlijk te herleiden en wordt door ons niet gebruikt voor andere doeleinden (zoals reclame of profielopbouw).

Geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies?

Uw keuze heeft geen effect op het goed functioneren van de website.

Deze keuze wordt bewaard (met behulp van een cookie) tot het moment dat u de cookies op uw apparaat wist, op dat moment zult u deze pop-up opnieuw krijgen bij bezoek van onze website. Onze excuses voor het ongemak.

Nieuws

“Nieuws over alle activiteiten van het programma Digivaardig & Digiveilig. ”

Nieuws

Twee Bronzen Esprix voor ‘100.000 euro hack’ van Digibewust
25 juni 2014

Twee Bronzen Esprix voor ‘100.000 euro hack’ van Digibewust

Op 12 juni vond in Amsterdam de uitreiking van de Esprix, vakprijs voor de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes plaats. De hackerfilm 100.000 euro van Digibewust heeft twee keer brons gewonnen, eenmaal in de categorie Not for profit en eenmaal in de categorie Business to consumer.

Wat zei de jury?
De aanpak is gedurfd, zeker vanuit een overheidsinstelling. De doordachte strategie benoemt niet alleen het probleem maar biedt ook oplossingen aan. Aan de basis van het concept ligt een intelligente insight die op indrukwekkende wijze is vertaald. De aanpak van het probleem is origineel. Het resultaat is zeer goed. De campagne heeft de juiste snaar bij de doelgroep weten te raken. Eenmaal Brons in de categorie Not for profit en eenmaal Brons in de categorie Business to consumer.

250.000 YouTube viewers

In november 2013 lanceerde Digibewust de ludieke online film '100.000 euro hack' waarin een hacker in vijf ogenschijnlijk simpele stappen bankgegevens van argeloze internetgebruikers kraakte en binnen een week 100.000 euro casht. Digibewust verspreidde de ’hackers tutorial’, die niet echt, maar wel waarheidsgetrouw is, om mensen te confronteren met hun eigen naïeve online gedrag.

De film ging viral en werd binnen één week door meer dan 250.000 mensen op YouTube bekeken. Heeft u de film nog niet gezien? Klik dan hier!

Deel dit bericht:
terug naar overzicht
InschrijvenUpdate

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en blijf up to date van alle Digivaardig en Digiveilig weetjes.


Agenda

feb 9 2016
DigiveiligSafer InternetSafer Internet Day

Op dinsdag 9 februari 2016 vindt voor de 13e keer 'Safer Internet Day' plaats. Ruim 100 landen wereldwijd vieren deze dag die dit jaar in het teken staat van 'Play your part for a better internet'.

Lees meer 

bekijk agenda

Laatste tweet